GLEDALIŠČE GLEJ
Naslov: Gregorčičeva 3, 1000 Ljubljana
Telefon: 01 421 92 40
Web: www.glej.si
E-mail: info@glej.si
LPP: Drama 1, 2, 3, 6, 9, 11, 19, 20, 27, Križanke 2, 3, 11, 20, 27
Gledališče Glej je pred več kot petinštiridesetimi leti nastalo kot eno prvih eksperimentalnih gledališč na območju bivše Jugoslavije. Danes je Glej ustvarjalni prostor, ki ponuja možnost izražanja predvsem mladim in še neuveljavljenim avtorjem. Preko Glejevih desk je v svet gledališča vstopila večina slovenskih gledaliških ustvarjalcev. Gledališče Glej s programiranjem prek odprtega poziva in konceptom rezidentstva skrbi za dotok svežih idej in inovativnih pristopov v slovenski gledališki prostor in obenem ustvarjalcem služi kot odskočna deska za nadaljnje ustvarjanje. Gledališče Glej odlikuje pester in raznolik program v osnovi režijskega gledališča, ki v ospredje bolj kot dramatiko postavlja režiserja in njegovo vizijo sveta ter gledališča.
PREDSTAVE
→ PSIHO
Psiho
Monodrama o slovenskem serijskem morilcu
Avtorja: Davorin Lenko, Jaša Koceli
Režiser: Jaša Koceli
Scenograf: Darjan Mihajlović Cerar
Kostumografinja: Branka Pavlič
Avtor glasbe: Miha Petric
Fotografinja: Mankica Kranjec
Foto: Ana Sophie Terglav
Design: Darjan Mihajlović Cerar
Psiho je nezanesljivi pripovedovalec, razlagalec in provokator. Vodi nas skozi svoj svet in nas vleče za nos. Vidimo, kar on hoče, da vidimo in poskuša skriti, kar se ne da. Do popolnosti nadzoruje svoje obnašanje in telo, dokler se ne pretvori v pošast. Njegove zločine spremljajo zimzelene slovenske melodije. Psiho je ljubitelj opusov vidnih imen slovenske popularne glasbe iz preteklosti. Ko zaslišimo glasbo, se srhljivost začne. Ubija v ritmu. V duhu nostalgije. Njegov najljubši komad je Solinar od Faraonov. Šlagerski komadi dajejo ritem njegovi smrtonosnosti. Psiho je tudi strastni zbiralec kovancev in ljubiteljski filozof mrtve valute. Krona, dinar in tolar so kot spomini na neko drugo mladost.
Vsak dan trenira, dovolj mu je le popolno telo. Želi si biti antični kip, delovati kot večna in mladostna moč. Psiho hoče biti Herkul s stilom. Urejenost in izgled sta predpogoj dihanja, verjame. Je divji zagovornik pridelave bio domačega sadja in zelenjave slovenskega porekla. Psiho je tudi internetni frik. Svoje žrtve po umoru uprizarja kot umetniške instalacije in fotografije nalaga na splet. Trupla so skrita vsem na očem. Všečki se nabirajo; nihče ne ve, da gleda mrtve bejbe in klošarke. Psiho je internetni umetnik.
V Psihu se bomo ukvarjali s psihopatologijo slovenske vasi in povzpetništva. Dekonstruirali bomo delčke nacionalne in ljubljanske ikonografije. Nevarno se bomo zabavali. Preigravali bomo variacije zabavnosti, seksapilnosti, zloglasnosti, rumenosti, privlačnosti morilcev in njihovih zgodb, se sprehajali med odvratnostjo in banalnostjo smrti. Psiho je na prvi pogled idilični predstavnik družbe, na drugi pogled pa - psihopat.
Vsaka družba proizvaja lastne psihopate, ki kažejo na meje družbenega razumevanja in norosti. Serijski morilec je ena najbolj prepoznavnih pop ikon sodobnega časa, je superzvezdnik potrošniške družbe in čista poosebljenost dveh največjih zahodnih fascinacij: krvi in smrti. Avtorja projekta Psiho sta pisatelj Davorin Lenko in režiser Jaša Koceli, ki sta skupaj razvila idejo o fiktivnem slovenskem množičnem morilcu.
→ GLEDALIŠČE GLEJ
→ KOLEDAR
→ VEČ O PREDSTAVI
Kako smo prišli do sem?
Avtorska predstava
Avtorja in izvajalca:
Matej Recer in Gregor Zorc
avdio: Damjana Černe
dramaturško svetovanje: Uroš Kaurin
tehnično vodenje: Andrej Firm (Moment) in Grega Mohorčič (Glej)
fotografija:
Andrej Firm in Ivian Kan Mujezinović / Grupa Ee
snemanje:
Hyperraw Digital
Producenta:
Zoran Petrovič (Moment) in Tjaša Pureber (Glej)
partnerja:
Moment in Gledališče Glej
s podporo: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Maribor in Mestna občina Ljubljana
Gregor Zorc in Matej Recer - dva izjemna pripovedovalca zgodb, nas igrivo potisneta v vrtinec različnih časovnih obdobij, osebnih zgodovin, zgodb svojih staršev, znancev in neznancev. Intimno pripoved naslonita na grozote druge svetovne vojne, ki se bijejo z mirno podgorjansko domačnostjo, strategije preživetja v Jugoslaviji s svetovljanskostjo globalnega kapitalizma, vaška solidarnost z urbanim nezaupanjem, življenje s smrtjo. Koliko razočaranj potrebujemo za pravo ljubezen; koliko strahu, da zberemo pogum za soočenje z neznanim; koliko sovraštva moramo premagati, da začnemo spravo; kolikokrat nam mora spodleteti, da najdemo svoj potencial; koliko izgube moramo preživeti, da smo srečni; kolikokrat moramo oditi, da prispemo; in koliko smrti je potrebnih, da lahko živimo?
Sodobna barda nas brezkompromisno soočata s kulturnimi razlikami, drugačnimi časi, a istimi prostori. S prevračanjem družbenih kontekstov preko individualnih zgodb gradita vpogled v bistvo človeškosti. Avtorja tako bolj kot o sebi govorita o nas. Njuno vprašanje »Kako smo prišli do sem?« hkrati že ponuja odgovor: »Naprej gremo lahko samo skupaj!«
→ GLEDALIŠČE GLEJ
→ KOLEDAR
→ VEČ O PREDSTAVI
SOUTHWIND
Dokumentarni performans / Mark Požlep, Maxime Berthou in Davis Freeman
Avtorja projekta Southwind:
Mark Požlep, Maxime Berthou
performer:
Davis Freeman
Dramaturgija:
Mark Požlep, Maxime Berthou in Davis Freeman
dramaturško svetovanje:
Grzegorz Reske, Marta Keil
oblikovanje svetlobe:
Grega Mohorčič
Zvočna podoba:
Gašper Piano
Scenografija in kostumografija:
Mark Požlep, Maxime Berthou, Davis Freeman
vodja tehnike: Grega Mohorčič
Tehnična podpora:
Brina Ivanetič, Žan Rantaša, Klemen Švikart
rezidenčna podpora:
InSzPer - Performing arts Institute, Nau Ivanow, HISK, JSKD
Projekt je nastajal v sklopu programa Crushing Borders.
Oblikovanje:
Grupa Ee / Mina Fina, Ivian Kan Mujezinović
Urednica gledališkega lista: Tery Žeželj
fotografija: Mark Požlep
Stiki z javnostmi: Tjaša Pureber
Izvršna produkcija: Barbara Poček
produkcija: Gledališče Glej
koprodukcija: SPRING Utrecht, Forceps Media
podpora: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Maribor in Mestna občina Ljubljana
O PERFORMANSU
Doma zgrajen parnik, vseh 3.730 kilometrov reke Misisipi in dva evropska umetnika v osrčju Združenih držav Amerike. Maxime Berthou in Mark Požlep nas v kinematografskem eseju popeljeta na dvomesečno avanturo vzdolž mitske reke, ki sta ga opravila leta 2019. V njem vidimo ljudi, ki sta jih spoznala med svojo avanturo, ter brutalni portret vsakdanjega življenja v mestih ob Misisipiju. To so od revščine razdejane skupnosti, kjer je ljudem zdravje uničilo industrijsko zastrupljanje. To so tudi skupnosti, ki še vedno trpijo zaradi rasizma. A na potovanju smo priča tudi moči posameznikov, ki poskušajo najti smisel svojega življenja, da se lahko razdajajo drugim.
Esej je kombinacija filma in performansa v živo, ki ga izvaja ameriški igralec Davis Freeman. Če z esejem svoj pogled na reko Misisipi in portret ZDA ponudita Mark in Maxime, skozi performans glas ponovno dobi druga stran, ki si s tem obratom vzame pravico do ugovora. Davis Freeman ob steklenici moonshina tako izzove njune zaključke ter obrne pogled: “Prišla sta, da nas razgalita, zdaj bomo mi razgrnili vaju!”
VEČ O PROJEKTU SOUTHWIND
SOUTHWIND zasleduje kronologijo projekta v gibanju in ga prevaja v arhiv osebnih izkušenj, ustnih zgodovin, prepisov in disproporcionalnih produkcijskih mehanizmov. Na praksi temelječa raziskava gradi edinstveno uemtniško metodologijo performansa v trajanju, ki jo Požlep in berthou razvijata že skoraj desetletje. Antropološka popotovanja so oblika performansa v trajanju, ki ga avtorja nato prevedeta v raznolike medije, od vizualne do filmske in uprizoritvene umetnosti. Več informacij o projektu.
→ GLEDALIŠČE GLEJ
→ KOLEDAR
→ VEČ O PREDSTAVI
o predstavi
Under Construction
Avtorska predstava / Počemučka
Avtorji:
Počemučka / Nataša Keser, Klemen Kovačič, Karolína Kotrbová, Aljoša Lovrić Krapež, Filip Mramor, Domen Novak, Nejc Potočan, Filip Štepec, Miranda Trnjanin
Nastopajo:
Nataša Keser, Klemen Kovačič, Filip Mramor, Domen Novak, Miranda Trnjanin
Režija:
Aljoša Lovrić Krapež
Dramaturgija:
Nejc Potočan
Svetovalec za gib:
Filip Štepec
Scenografija in kostumografija:
Karolína Kotrbová
Vodja tehnike:
Grega Mohorčič
Tehnična podpora:
Brina Ivanetič, Žan Rantaša
Fotografija:
Ivian Kan Mujezinović, Borut Bučinel
video:
Borut Bučinel
Urednica gledališkega lista: Tery Žeželj
Oblikovanje gledališkega lista, spletne strani in nalepk: Grupa Ee / Mina Fina, Ivian Kan Mujezinović
Odnosi z javnostmi: Tjaša Pureber
Producentka: Anja Pirnat
produkcija: Gledališče Glej
podpora: Ministrstvo za kulturo, Mestna občina Ljubljana
Zahvala:
Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani
O PREDSTAVI
Pek, jasnovidka, vodovodar, župan, zvonarka. Nevidni, spregledani, zlomljeni, transcedentirani. Skupnost mesta in mesto skupnosti. Zbrani, da sodijo zgodovini. Zgodovini, ki je podrla njihove sanje, želje, strasti. Zavladala njihovemu času. Uzakonila pravila igre. Porazdelila moč. Zgradila klavstrofobično skupnost, polno neizrečenih skrivnosti. Jim pustila le še spomine. Boleče, minljive, igrive, žgoče, ljubeče. Preteklost je meglena, sedanjost polzi iz rok, prihodnosti ni. Vsi čakajo spremembo, ki je ni od nikoder.
Kdo gradi skupnost? Čigav je teritorij mesta? Kdo nadzira čas? Kako se v družbi porazdeljuje moč? Kako pognati korenine, ko je svet v nenehnem nastajanju? Kako zgraditi polje mogočega? In kje je v življenju prostor za igro, ko je spontanost prepovedana?
Vsako uničenje je hkrati gradnja nečesa novega. Prvi izveninstitucionalni projekt Počemučke. Stejtment neke generacije o neki skupnosti, nekem času, nekem mestu, neki ideji in neki anti-generaciji. Anti-ideji. “Samo, da igramo.” Under Construction.
→ GLEDALIŠČE GLEJ
→ KOLEDAR
→ VEČ O PREDSTAVI