CENTER KULTURE ŠPANSKI BORCI


Naslov:Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Telefon: 01 620 87 84
Web: www.spanskiborci.si
E-mail: info@spanskiborci.si
LPP: Tržnica Moste 2, 9, 11, 20, 25



Španski borci so se v devetih sezonah pod upraviteljem, Zavodom EN-KNAP, uveljavili kot prizorišče sveže in kakovostne domače in mednarodne plesne ustvarjalnosti ter sodobnih uprizoritvenih umetnosti. Tu ima domači oder edini stalni ansambel za sodobni ples pri nas – mednarodna skupina EN-KNAP Group, ki jo umetniško vodi Iztok Kovač. Poleg lastne produkcije sta programska paradna konja centra kulture še Uvoz-izvoz, ki kontinuirano predstavlja vrhunsko mednarodno produkcijo sodobnega odrskega ustvarjanja, ter Plesna Vesna, skozi vse leto razpreden festival mlade, ekstravagantne evropske plesne in odrske umetnosti.



PREDSTAVE


Plesna Vesna

Sebastijan Horvat, Milan Ramšak Marković:
HIDRA


Zavod EN-KNAP / Plesna predstava


Koncept: Sebastijan Horvat, Milan Ramšak Marković
Režija: Sebastijan Horvat
ustvarjalci: EN-KNAP Group (Mattia Cason, Luke Thomas Dunne, Rada Kovačević, Tamás Tuza, Carolina Alessandra Valentini), Tina Habun
Dramaturgija: Milan Ramšak Marković
Scenografija, video in fotografija:
Igor Vasiljev

Avtorska glasba: Drago Ivanuša

oblikovanje svetlobe: Jakob Šimenc

kostumografija: Belinda Radulović

Igralska zasedba v videu:  Damjana Černe, Eva Jesenovec, Iztok Drabik Jug, Julija Travančić, Katja Gabrijelčič, delavke in delavci podjetja Diotec Semiconductor Trbovlje

Prevod besedila Herakles 2 ali Hidra: Mojca Kranjc

Branje besedila: Igor Samobor

Prevod spremnega besedila: Predrag Petrović

Zahvale: Jožetu Vidrihu in Špeli Mlakar, Joštu Lajovcu, Mateju Šavlu, Mojci Zavašnik, Boštjanu Podjedu, Miranu Pavliču, Iztoku Kovaču in Niku Rajšku

POsebne zahvale: Gregorju Cerjaku in delavkam ter delavcem podjetja Diotec Semiconductor Trbovlje


Snemanje videa so omogočili: Diotec d.o.o., Givo Inžiniring d.o.o. in Pro23 d.o.o.

Predstava je nastala po predlogi odlomka Herakles 2 ali Hidra, ki je del dramskega besedila Cement, avtorja Heinerja Müllerja. Prevod besedila Herakles 2 ali Hidra je uporabljen z dovoljenjem SNG Drama.

produkcija: Zavod EN-KNAP


O PREDSTAVI



Navdih nove celovečerne predstave Zavoda EN-KNAP z naslovom HIDRA sta režiser Sebastijan Horvat in dramaturg Milan Ramšak Marković našla v bogatem dramskem besedilu Cement avtorja Heinerja Müllerja. V predstavi se Sebastijan Horvat, ki je s plesno skupino EN-KNAP Group ustvarjal že leta 2008, tako ponovno vrača k plesni umetnosti.

Plesna predstava HIDRA je epilog trilogije Cement, ki sta jo avtorja predstavila v Zagrebu, Beogradu in Ljubljani. Tri gledališke predstave, ki so nastale v enem letu, predstavljajo tri raznolike pristope k podobnim tematikam, kot so: odnos med intimnimi in družbenimi razmerji, ljubeznijo in revolucijo, nedokončan proces emancipacije, politika spomina.

Istih tem se dotakne tudi predstava HIDRA, ki pa izhaja iz istoimenskega odlomka besedila Cement. V tem odlomku, ki bi ga danes prehitro opredelili kot postdramskega, lahko prepoznamo odmev težav, s katerimi se je nemški književnik in režiser Heiner Müller zagotovo soočal v času zgodovinske mrtve točke, na kateri je bil svet pred padcem berlinskega zidu. Na eni strani se razkriva skoraj popolna kontinuiteta družbene elite iz časa nacizma – razcvet neona, finančnega sektorja in bombnih preprog kot napoved časa, v katerem živimo danes –, na drugi strani pa mit o socialističnem junaku delavskega razreda in revolucije.

Na dogodku je vsak obiskovalec opremljen s svojim kompletom VR očal, slušalk in vrtljivim sedežem.

VEČ O PREDSTAVI



ŠPANSKI BORCI
KOLEDAR

Mattia Cason :
ETIOPIJKE


Zavod EN-KNAP, CSS Teatro stabile di innovazione del FVG/ Plesna predstava


Koncept, koreografija in režija : Mattia Cason
ustvarjalci in izvajalci: EN-KNAP Group (Mattia Cason, Katja Kolarič, Rada Kovačević, Tamás Tuza, Carolina Alessandra Valentini, v sezoni 22/23 k.g. nastopa Alessandro Conte)
asistent režije: Alessandro Conte
besedilo: Mattia Cason

oblikovanje svetlobe: Aleksander Plut



Nastopajoči v videu (afriški begunci) : Sirak, Berhanu, Dawit

Nastopajoči v videu (igralec buzukija): Odysseas Manidakis

Nastopajoči v videu (Aleksandrovi vojaki): Nabi Aslam, Armin Hamdard, Arshaz Khan, Ayal Khan, Faisal Khan, Naveed Khan, Ramin Khan, Sulaiman Kharoti, Hamyoon Nabizada (Mama), Sharif

Nastopajoči v videu (etiopski uporniki): Shashe Capra, Arsema Amare Hagos, Tarik Ranieri

Nastopajoči v videu (Ibn Arabi): Alessandro Conte

Nastopajoči v videu (AlKhidr) : Paolo Cacioppo, Alessandro Conte, Luca Vallata


Snemanje videa: Federico Boni, Mattia Cason, Andrej Lamut, Alberto De Nart, Francesco Sossai

Avtor in recitator pesmi:  Muhammad Abd AlMunem

Animacija: Alessandro Conte, Roberto Ranon

Montaža glasbe: Lav Kovač

Kostumografija:  Katarina Markov (Atelje d.o.o.), Claudia Cavagnis (La Cruna dell’Ago), Paola D’Incà (Fuori dai Piedi), Andrea Ferletic

rekviziti: Diego Cason, Andrea Ferletic, Katarina Markov, Antonio Trinko, Vladimir Vodeb, Loris Zanetti

prevodi: Yonatan Esterkin (jidiš); Sorour Semsari Parapari, Sara Shmuel (Perzijščina); Gianfrancesco Lusini (amharščina); Giacomo Klein (moderna grščina); Francesca Canzian (stara grščina); Mert Aksu (turščina); Muhammad Abd Almunem (arabščina)

Prevod podnapisov v slovenščino : Polona Glavan


Posebna zahvala: Diego Cason, Rosaria Ranon, Alice Cason, Arkan Mama Sheikh, Giacomo Piazza, Tomaž Grom, Špela Trošt


Snemanje videa v rimskem gledališču v Trstu je bilo posneto z dovoljenjem Ministrstva za kulturo Republike Italije – nadzor za arheologijo, likovno umetnost in krajino Furlanije Julijske krajine.

produkcija: Zavod EN-KNAP, CSS Teatro stabile di innovazione del FVG



O PREDSTAVI


Predstava ETIOPIJKE, prvi del trilogije o Aleksandru Velikem, je klic k bolj enotni Evropi, k bolj afroazijski in bolj združeni Evropi. Predstava se osredotoča na začetek Aleksandrovih pustolovščin, na njegovo izkrcanje v Aziji in na spopad z grškim poveljnikom plačancev, Memnonom z Rodosa.

Na podlagi tega zgodovinskega srečanja in zavoljo njegove odmevnosti v mitološkem svetu ter zlasti zaradi njegovih geopolitičnih implikacij na sodobni čas, avtor v delu raziskuje afroazijske korenine tako imenovane »evropske civilizacije«. Predstava ETIOPIJKE današnje migracije prikazuje kot čudovito priložnost, da začne evropska skupnosti raziskovati in boljše razumevati lastne korenine ter se posledično zavedati naloge pred seboj: gradnje novega modela socialne kohezije, modela, ki presega etnično in nacionalno paradigmo ter končno prepoznavanje »drugega« kot nujnega za razumevanje »jaza«.

Mattia Cason za raziskovanje aktualne tematike uporablja tako ples kot video. Ples prinaša v delo dramaturški lok, saj prikazuje Aleksandrovo življenje, njegove dogodivščine in srečanja, medtem ko video povezuje starodavno pripoved z zgodbami današnjih beguncev, njihovimi osebnimi zgodbami, težavami in željami.

Na ta način se fikcija in realnost vedno znova križata, kar posledično pred očmi gledalca sooči nasprotujoča si pojma »prihod« in »odhod« ali kar celo »Èxodus« in »Nòstos«. Ali Aleksander Veliki zapušča Makedonijo in odhaja v neznano ali se v resnici vrača tja, kamor sam čuti, da najbolj pripada? In še pomembneje: ali novodobni begunci zgolj bežijo pred vojnami in preganjanjem ali pa se kot Aleksandrovi vojaki po vstaji na bregovih reke Hyphasis šele zares vračajo domov?

POZOR - v predstavi je golota!

VEČ O PREDSTAVI



ŠPANSKI BORCI
KOLEDAR

 ODVEČNI


Plesna predstava


avtor: EN-KNAP Group
ustvarjalci in izvajalci: Mattia Cason, Luke Thomas Dunne, Katja Kolarič, Rada Kovačević, Tamás Tuza, Carolina Alessandra Valentini
Živa glasba: Damir Avdić, Tomaž Grom, Samo Kutin (izmenično)
besedilo: Mattia Cason

oblikovanje svetlobe: Jaka Šimenc, Leon Curk (izmenično)



Oblikovanje prostora: Iztok Kovač, Jaka Šimenc
Kostumografija: Katarina Škaper (Atelje d.o.o.)

Rekviziti: EN-KNAP Group

Prvotna zasedba: Giorgia Belotti, Luke Thomas Dunne, Katja Kolarič, Rada Kovačević, Radoslav Piovarči, Tamás Tuza

Koncept: Iztok Kovač

Po knjigi: Ilija Trojanow, »Odvečni človek«

Fotografija in video: Andrej Lamut

Produkcija: Zavod EN-KNAP



Vodje vaj EN-KNAP Group: Nohemi Barriuso, Ana Štefanec Knez, Luke Thomas Dunne

Tehnični koordinator: Jaka Šimenc

Tehnična izvedba: Leon Curk, Omar Ismail, Hotimir Knific, Gal Škrjanec Skaberne



Izvršna producentka: Karmen Keržar

Stiki z javnostjo in uredništvo: Nina Smerkol

Marketing: Goran Pakozdi

strokovna sodelavka za finančno in poslovno vodenje: Zala Česnik

Programsko vodenje in koordinacija izobraževalnih dejavnosti: Katja Gabrijelčič

Vodja finance: Julija Travančić

Direktorica Španskih borcev, vodja programa in produkcije Zavoda EN-KNAP: Marjeta Lavrič

Umetniški vodja Španskih borcev, direktor Zavoda EN-KNAP: Iztok Kovač


Program Zavoda EN-KNAP, upravitelja Španskih borcev, finančno podpirata: : Mestna občina Ljubljana  – oddelek za kulturo, ki podpira tudi dejavnost Španskih borcev, in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije



O PREDSTAVI


Marec 2020.
Kulturne institucije in gledališča po vsem svetu zapirajo vrata. Kaj zdaj?
Plesalci skupine EN-KNAP Group kljub omejitvam izolacije nadaljujejo s svojim ustvarjalnim delom - ne kot skupina v studiu, ampak skupinsko, vsak zase od doma. Odkrivajo nove načine za nadaljnje ustvarjanje, ohranjanje kondicije in iščejo nove oblike komunikacije ter načine kako ustvariti predstavo, ne da bi delali skupaj v istem prostoru.

Oktober 2020.
V predvidevanju razglasitve drugega vala epidemije in ponovnega zaprtja gledališč, se ustvarjalci odločijo izvesti premiero pet tednov pred načrtovanim datumom.

Izhodišče za nastanek predstave predstavlja esej Odvečni človek, razmislek pisatelja IlijeTrojanowa o uničujoči, rušilni sili kapitalizma, ki se v imenu dobička sistematizirano odreka tako človeku, kot človeštvu. Ko se v refleksijo vključi še aktualno epidemiološko stanje in restrikcije, so njegova vprašanja postala še toliko bolj aktualna: Kdo je odvečen in za koga? Kdo med nami je nepotreben? Ali sploh obstajamo, če ne proizvajamo ali ne porabljamo? Kako tanka je meja med koristnim in nepotrebnim?

Svoje raziskave, ideje in izzive drug drugemu  so plesalci skupine EN-KNAP Group spomladi 2020 posneli v izolaciji kot serijo video posnetkov, ki so si jih dnevno izmenjevali ter redno objavljali na spletu. Po dveh mesecih izolacije so junija 2020 specifike individualnih materialov preselili nazaj v studio in jih kolektivno razvili v posamezne sekvence predstave Odvečni.

Elementi predstave zajemajo tako serijo vnaprej pripravljenih, kot tudi nepredvidljivih sekvenc, katerih unikatno strukturo izvajalci vedno znova določajo pri vsaki izvedbi sproti. Odtod izvirajo različni podnaslovi, ki dodatno osmišljajo osnovno temo predstave.

Uprizoritev vsakokrat z avtorsko glasbo v živo dopolnjujeta in usmerjata še gostujoči glasbenik Damir Avdić, Tomaž Grom ali Samo Kutin) in lučni oblikovalec (Jaka Šimenc ali Leon Curk), ki predstavljata dodatno dramaturško linijo, nepredvidljiv izziv in vzpodbudo za plesalce skupine EN-KNAP Group.

Kot uvod v predstavo vas vabimo, da si ogledate tudi youtube serijo ODVEČNI, ki so jo plesalci ustvarjali v času karantene: POVEZAVA


VEČ O PREDSTAVI



ŠPANSKI BORCI
KOLEDAR