Emese Cuhorka & Csaba Molnár & En–Knap Group:
MOJSTROVINA ZA ŠEST PLESALCEV


Želimo vas opozoriti, da predstava vsebuje goloto in močne svetlobne učinke.


avtorja: Emese Cuhorka & Csaba Molnár

plesalci: En–Knap Group (Núria Capella, Mattia Cason, Tina Habun, Davide Lafabiana, Tamás Tuza, Carolina Alessandra Valentini )

glasba: Ábris Gryllus

oblikovanje svetlobe: Leon Curk (po zasnovi prvotnega oblikovanja Kate Dézsi)

kostumografija: Emese Cuhorka, Csaba Molnár, Katarina Markov (Atelje d.o.o.)

vodja vaj: Ana Štefanec Knez

fotografija in video: Sara Rman

tisk: Tiskarna Januš


Produkcija: Zavod En–Knap

Izvršni direktor Zavoda En–Knap / Umetniški vodja Španskih borcev: Iztok Kovač
Poslovna direktorica Zavoda En–Knap in Španskih borcev: Marjeta Lavrič

Tehnični koordinator: Jaka Šimenc
Tehnična podpora: Omar Ismail, Leon Curk, Hotimir Knific, Gal Škrjanec Skaberne, Špela Škulj
Izvršna producentka: Karmen Keržar
Komunikacijska in kreativna strategija: Dražen Dragojević

Komunikacijsko in kreativno izvrševanje: Valerija Intihar
Oblikovanje: Marko Damiš
Vodja financ: Julija Travančić
Koordinatorka in organizatorka dogodkov: Katja Gabrijelčič


Zavod En–Knap in Španske borce (upravnik je Zavod En–Knap) podpira : Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije

Predstava nastaja s podporo Lisztovega inštituta - Madžarskega kulturnega centra v Ljubljani


Želimo vas opozoriti, da predstava vsebuje goloto.



O PREDSTAVI


Življenje posnema umetnost. Predmet posnema ples.


Telesa brez organov. Oprosti še enkrat, Deleuze. Podoba prikliče anatomijo, a gre za avtonomijo. Predstavljajte si telo, njegove dele in pripomočke, njihovo gibanje, ki se razgrajujejo in razpostavljajo, opravljajo funkcije onkraj njihove običajne funkcionalnosti. Funkcije odgovarjajo le same sebi. Telo, njegovi deli in pripomočki, njihovo gibanje postanejo predmeti (plesa), predmeti postajanja, in uporabljajo predmete, pripomočke, da postanejo predmeti (plesa), predmeti postajanja. Telo, njegovi deli in pripomočki, njihovo gibanje zaživijo svoje življenje, postanejo svet sam na sebi in zase. To “popredmetenje” ni odtujitev, je vršilskost, strašljivo delovanje na daljavo. Svoboda potenciala, svoboda brez limite. Neskončna igra, igra kot cilj. Senzibilnost, več kot smisel. Presežek. To “popredmetenje” ni posnemanje, igra z ničelno vsoto, je avtonomija. Če že, je obratno posnemanje; življenje je umetnost, predmet je ples. Je kdo rekel “camp”? “Ludilo”.

Mojstrovina za šest plesalcev (2023), ki se odvija skozi serijo vinjet – zgleduje se po filozofiji Bauhausa in Triadnem baletu – raziskuje načine, kako se telo znebi kulturnih simbolov in družbenih pomenov, ki se nanj preslikajo skozi čas. Z uporabo predmetov kot kostumov, ki ovirajo gibanje in mu dajejo mehanski pridih, telo v navalu funkcionalnih ovir preoblikuje svojo avtonomijo. Njegove funkcije drsijo med konkretnim in abstraktnim v koreografijo. Vsako telo je samosvoja mojstrovina, ki vznika iz prepletenosti jaza in okolja. S prilagajanjem telesa, z njegovim “popredmetenjem” in njegovo razširitvijo v prostor in okolico, s podrejanjem in potapljanjem telesa se pojavita paradoksalna svoboda in avtonomija – umetnosti in umetelnosti.


VEČ O PREDSTAVI



ŠPANSKI BORCI
KOLEDAR