PLESNI TEATER LJUBLJANA


Naslov: Prijateljeva 2A, 1000 Ljubljana
Telefon: 041 707 475, 041 365 184
Web: www.ptl.si
E-mail: info@ptl-lj.si
LPP: Gornji trg 2, 3, 11, 19, 20, 27



Plesni Teater Ljubljana, poznan tudi kot PTL, ustanovljen leta 1984, je prvo gledališče za sodobno plesno umetnost v prestolnici in v Sloveniji. Iz njega je izšla in z njim sodelovala večina koreografov sodobnega plesa pri nas. Do danes je ustvaril več kot 250 plesnih predstav domačih in tujih avtorjev, ki so prejeli pomembne nagrade doma in v tujini. S prvenci PTL odpira pot bodočim ustvarjalcem, s festivalom plesnih perspektiv Ukrep spodbuja inovativno ustvarjalnost in razvoj sodobnega plesa pri nas. PTL vstopa v mednarodna sodelovanja in koprodukcije z umetniki, festivali in gledališči doma in v tujini. V gledališču Plesnega Teatra Ljubljana je publiki na ogled pester izbor izbrane  domače in tuje sodobne plesne ustvarjalnosti.





PREDSTAVE


Jerca Rožnik Novak & Johannes Randolf: 2GETHER/AL(L)ONE
CARLOTA MANTECÓN: STIČIŠČE SREČANJ
Nikola Pavlović: KODEKS TOTEMIZMA





VSE MORA VEN


interaktivni gibalno-zvočni Prvenec PTL

kONCEPT, AVTORSTVO IN IZVEDBA: Alja Lacković
Soavtorstvo in izvedba: Manca Trampuš, Petra Peček
oblikovanje luči: Urška Vohar
tehnična asistenca: Kristina Kokalj, Janko Oven
Kostumografija: Slavica Janošević
izdelava kostumov: Slavica Janošević, Alja Lacković
MENTORSTVO IN ZUNANJE OKO: Vita Osojnik
kreativna producentka: Katja Somrak
Koprodukcija: Plesni Teater Ljubljana - Prvenec 2022
ZAHVALA: Jernej Bizjak, Robert Plut (skladba Boing Boom Tschak), Andreja Kopač, Csaba Molnár in prijatelji
Podpora: Društvo umetnosti in kulture 47, Humanistično in umetniško društvo »O«, Kulturno društvo Svoboda Kisovec, Cankarjev dom Vrhnika, JSKD, Kulturno društvo Koala Voice



Vse mora ven je interaktiven gibalno-zvočni Prvenec PTL treh mladih umetnic. Projekt temelji na preizpraševanju in razširjanju vsakdanjih konceptov. Material izhaja iz raziskovanja osebnih zgodb, ki v prostoru tvorijo kolaž odnosov in čustev, bodisi z gibom, besedo ali zvokom. V družbi, ki stremi k iskanju smisla, performerke zanima tisto, kar na prvi pogled nima smisla.


Znotraj nas so kontrasti - aktivno in pasivno sta v nenehnem prepiru. Dvojnost je sredstvo, s katerim se performerke nenehno poigravajo. Zastavljena forma potuje med kontrasti. Včasih prestopi na stran popolnega kaosa, čez nekaj trenutkov je že na drugem bregu popolne miline. »Znotraj nas treh ustvarjamo dinamiko življenja v nekakšni fast forward tehniki, kjer gre za popotovanje iz enega občutja v drugo in tretje skoraj v trenutku.«


Zelo specifičen način sodelovanja ustvarjalk, ki temelji na zaupanju in medsebojni podpori, omogoča osebno izpoved v varnem okolju. »Na nek način performans deluje katarzično na vsako sodelujočo, vendar nas zanima, ali lahko ta osebna katarza preskoči in poustvari kolektivno katarzo.«


Performans se poigrava z očmi opazovalca, ki lahko begajo po celotnem prostoru ali ujamejo majhno podrobnost.


Ideja o sodelovanju se je porodila v začetku leta 2020, ko je bilo vsaki izmed performerk onemogočeno kakršnokoli delovanje. Združila jih je skupna želja po ustvarjanju. Izhodiščna točka raziskovanja je poigravanje konceptov, zaradi česar je projekt dokaj univerzalen in odprt za različno publiko. Pomemben aspekt našega ustvarjanja je uporaba instinkta, ki doprinese k vsesplošni surovosti in koncentraciji. Vsaka izmed treh umetnic ima prostor za raziskovanje izraznosti, ki nato sestavlja koheziven del celote. Medsebojna podpora in razumevanje sta vodili pri ustvarjanju, v katerega si želijo vključiti tudi občinstvo, tako da je povabljeno k sodelovanju. S formo, ki je deloma strukturirana, deloma odprta, projekt povabi opazovalca, naj postane aktivni udeleženec in soustvarjalec, če si to zaželi.



PLESNI TEATER LJUBLJANA
KOLEDAR


ODTUJENOST


AVTORSTVO, KOREOGRAFIJA IN IZVEDBA:  Kaja Lin J. Avguštin
AVTOR GLASBE: Mitja Vrhovnik Smrekar
SCENOGRAFIJA: Larisa Kazić
Oblikovanje luči: Aleš Erjavec
Tehnična asistenca: Janko Oven, Kristina Kokalj
kreativna producentka: Katja Somrak
Oblikovanje videa: Andrej Lamut
Ostali sodelavci: Kjara Strič Wurst, Suzana Krapež
PRODUKCIJA: Plesni Teater Ljubljana 2022– Avtorski opus 1


O PREDSTAVI


Predstava Odtujenost govori o vezeh, ki človeka do neke mere določijo še pred rojstvom. Tekom življenja z izkušnjami, doživetji in odločitvami nekatere vezi postanejo še močnejše, človek pa vedno bolj vodljiv in odtujen.  Ko ne zmore več občutka notranje razdvojenosti, se začne proces počasnega izvijanja iz vpetosti in hkrati iskanje nove povezanosti s samim seboj.


Avtorica čuti odtujenost kot posledico pretirane in velikokrat nezavedne vpetosti v nek prostor, kot navezanost na osebe in celo čustva. Vezi, ki se pletejo in nas v življenju slepo vodijo so lahko omejujoče, nam preprečijo pravo povezavo s seboj in nadaljnji razvoj. Mnogi se povezanosti bojijo, saj poleg lepote ta pomeni tudi bolečino in ponovno obujanje nekaterih zgodb, ki bi jih najraje le hitro zaključili. Če ne naredimo koraka nazaj k sebi, če ne postanemo bolj iskreni in zavestni, lahko obstanemo na mestu, se zapletamo v eno in isto situacijo, otopeli hlastamo za zrakom in sčasoma postanemo vedno bolj odtujeni. Sami sebi postanemo tujci.

O AVTORICI


Kaja Lin (1990) je plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja, ki je svojo razgibano umetniško pot začela po končanem Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani (2009). Po diplomi je sedem let preživela v tujini, najdlje v Izraelu, kjer je plesala v teatrih: Kibbutz Contemporary Dance Company II in Fresco Dance Company ter v številnih lastnih projektih in projektih drugih koreografov. Sprejeta je bila v tudi v projekt Excellent Dancers project pri Batsheva Dance Company.

Od leta 2015 do 2017 je bila zaposlena v teatru ImPerfect Dancers Company v Italiji.
Svoje lastne koreografije je imela priložnost predstaviti na: International Festival of Performing Arts v Indiji, v teatru Suzanne Dellal (Tel Aviv, Izrael), teatru Zichri (Kibbutz Ga'aton, Izrael), 6. Plesni Nacionali (Španski Borci) , 9. Festivalu Front@ , NoFormat Art Gallery (London), v okviru mednarodne mreže Pan Adria na Reki, v Zagrebu, v Lutkovnem gledališču Maribor, v SNG Nova Gorica, Plesnem teatru Ljubljana in teatru Španski borci. Z soavtorsko cirkuško-plesno predstavo ’MirOr’ je sodelovala na Ani Mraz, Ani Mrzli in Ani Desetnici.

V Sloveniji je plesala v projektih Kjare Starič, Kjara’s Dance Project (2011, 2015, 2019) in MN Dance Company (2016/2017). Leta 2019 je na odru Španskih borcev nastopila z avtorsko predstavo 'Corpus Aurora' in soustvarila plesno-gledališko predstavo ’Free Standing’.

Kaja Lin je samostojna ustvarjalka, ki sodeluje tudi v mednarodnih projektih in je soustavnoviteljica mednarodne mreže, 'The Foreigners Collective'.



PLESNI TEATER LJUBLJANA
KOLEDAR


Kristina Rozman:
DO POJUTRIŠNJEM


*PRIKROJITEV ČASA / PLESNI PRVENEC


AVTORSTVO, koreografija IN IZVEDBA: Kristina Rozman
dramaturgija in mentorstvo: Andreja Kopač
avtorska glasba: Eduardo Raon
Oblikovanje SVETLOBE: Gregor Kuhar
kostumografija: Iztok Hrga
Producentka: Živa Brecelj
Produkcija: Plesni Teater Ljubljana

koProdukcija: Vitkar Zavod

zahvala: Branko Potočan, Enya Belak, Tajda Podobnik



Epoha, ki zahteva permanentno mutacijo vsakdanjega življenja in stalno prilagajanje spreminjajoči se realnosti, zaudarja od nenadnih in počasnih smrti. Neo-kapitalizem kot poslednja religija v obljubljanju ne-štetih davčnih nebes nekaj sto posameznikom pa vsem drugim živim bitjem planeta vztrajno odreka barve narave in njenih čudes.

Jaz sem. Pradavnina in obzorje konca. Strah in nova zaveza. Kot shizofreno prosojno platno, skozi katerega se pršijo zahteve in odlagajo krivde. Kot nova misel in novo telo, zaznamovano z umetnim ozračjem. In obenem kot zavest, ki se prepozna; a ne kot ime, temveč kot hkratnost svete jeze in divje nežnosti. Jaz sem telo Zemlje.

V telesu, ki je bilo od nekdaj živalsko, so naseljene himere. Le da danes te bivajo pod električnim soncem, ki ne oddaja nobenih barv. Upočasnjevanje skozi enostavnost in izguba raznolikosti - se dogaja v Rumenem. Sredi konca se poklanjam vsemu, kar počasi izginja, mogoč(n)emu življenju prihodnosti.

Plesna predstava Do pojutrišnjem je nastala po idejni zasnovi projekta z delovnim naslovom Prikrojitev časa.




PLESNI TEATER LJUBLJANA
KOLEDAR


SANJA NEŠKOVIĆ: SKRITO 


plesno-gledališka predstava


Koncept, režija in koreografija:

SANJA NEŠKOVIĆ PERŠIN
Nastopajoči in soustvarjalci predstave:  POLETT KASZA, MATEJA ŽELEZNIK, LUKA BOKŠAN
Gost: MANUEL RODRÍGUEZ
Glasbenik:DAVOR HERCEG
avtorska glasba: SAŠO KALAN, DAVOR HERCEG
kustumografija: UROŠ BELANTIČ
scenografija: EMA KOBAL, MILA PERŠIN
oblikovanje svetlobe: JAKA ŠIMENC
fotografija naslovnice: EMA KOBAL
soprodukcija: ANTON PODBEVŠEK TEATER & PLESNI TEATER LJUBLJANA

V sodelovanju / In Collaboration with: Društvo NOT in Muzej in galerije mesta Ljubljane



O PREDSTAVI


Kolektivni avtorski projekt Skrito ima baletno jedro, a so njegovo izhodišče tiste točke, v katerih svet, ki mu vladajo trdna struktura in vseobsegajočapravila, naleti na človeško naravo, omejitve telesa in duha ter obenem na silo, ki baletno plesalko ali plesalca vodi vselej naprej. Nastopajoči se vračajo v najbolj banalne situacije, ki zaznamujejo vsakdanjik plesalk in plesalcev, jih privedejo do abstrakcije, se s tem od njih oddaljijo in si jih hkrati znova prisvojijo ter tako presežejo utesnjujoča pravila, ko poskušajo utelesiti baletni svet, ki jih sicer obvladuje. Predstava pa navsezadnje ne naslavlja le baletnega sveta, njegovih pravil in dinamik, temveč izstopajoč iz baleta išče nekaj obče človeškega in kaže na to, da je motivacija za dejanje ali reakcijo zasidrana globlje ter balet le ena od njenih manifestacij.




PLESNI TEATER LJUBLJANA
KOLEDAR